HULPVERLENING

Bij veel evenementen wordt de organisatie door de gemeente verplicht eerste hulpverleners in te schakelen. Ook bij evenementen waarvoor deze verplichting niet geldt, kan het zeer aan te raden zijn om gediplomeerde eerste hulpverleners aanwezig te laten zijn.

Regelmatig bereiken ons verzoeken om assistentie te verlenen bij evenementen, zoals sportevenementen, wandeltochten, concerten en wijkfeesten. Deze EHBO assistentie wordt verleend door een aantal van onze leden die zich als vrijwillig(st)er hebben opgegeven. Deze mensen hebben een ruime ervaring, beschikken over verbandmateriaal en besteden een gedeelte van hun vrije tijd aan de EHBO.

Bij onze vereniging is het mogelijk eerste hulpverlening voor evenementen aan te vragen. Voor het aanvragen van hulpverlening of meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze coördinator hulpverlening Nicky Koops. Voor het aanvragen van EHBO kunt u ons aanvraagformulier EHBO downloaden en vervolgens invullen en mailen naar hulpverlening@ehbo-arnhemzuid.nl. U kunt eventueel ook telefonisch contact opnemen op telefoonnummer 06-23997505. Om organisatorische redenen wordt u verzocht de hulpverlening tijdig aan te vragen, bij voorkeur minimaal vier weken voor aanvang van het evenement.

Onderaan de pagina kunt u de voorwaarden vinden welke wij aanhouden omtrent aangevraagde hulpverlening.

Overzicht evenementen waarvoor reeds hulpverlening is aangevraagd:

Datum Tijdstip Evenement Locatie
Zaterdag 26 oktober 2024 10:00-14:00 Ouder kind toernooi HCM – Sportpark Drielsedijk
Zondag 3 november 2024 10:30-13:00 Trimloop Landgoed Warnsborn
Zaterdag 23 november 2024 14:00-17:15 Sinterklaas Winkelcentrum Schuytgraaf
Zaterdag 14 december 2024 12:00-18:00 Malburgen Winkelcentrum Drieslag

Voorwaarden omtrent aanvragen van hulpverlening voor aanvragende organisaties:

Onze hulpverleners lopen altijd in tweetallen. Een schatting voor het aantal hulpverleners is twee hulpverleners op maximaal 1000 bezoekers. Dit is uiteraard afhankelijk van het soort activiteit (zit iedereen rustig op een stoel of wordt er gesport?) en of het evenement op meerdere locaties/ velden plaats vindt (zijn het dus lange afstanden). Het werkelijke aantal benodigde hulpverleners, bepalen we graag nader aan de hand van exacte informatie van uw evenement. 

Hulpverleners blijven altijd op de locatie waar hulpverlening wordt aangevraagd en geven alleen advies, zij zijn niet verantwoordelijk voor het vervoer van slachtoffers naar professionele hulpverlening, dit is de verantwoordelijkheid van de organisatie die hulpverlening aanvraagt. Wel zorgen wij ervoor dat er professionele hulpverlening op de plaats komt van het evenement als dit noodzakelijk is.  

Verder verwachten wij van de organisatie dat onze hulpverleners, per slot van rekening allemaal vrijwilligers, voorzien worden van onderdak (liefst met behandelruimte), minimaal 2 stoelen en een tafel, een maaltijd in de vorm van een lunchmaaltijd bij aanwezigheid tussen 12.00 en 13.00 uur en een maaltijd tussen 17.30 en 19.00 uur, consumpties en eventueel communicatiemogelijkheden om met de organisatie in contact te kunnen blijven. 

Bescherming persoonsgegevens. 

Wij werken bij de voorbereiding, uitvoering en afhandeling van de hulpverlening volgens de richtlijnen rondom bescherming van persoonsgegevens zoals vastgelegd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). 

Mocht een evenement binnen 48 uur voor aanvang afgezegd worden, dan berekenen wij 50% van de besproken uren. Hiervan zijn buitenevenementen die afgelast worden wegens weersomstandigheden uitgesloten.